Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Wij zijn een moderne, transparante en laagdrempelige online financieel, administratieve dienstverlener voor ZZP’ers, het MKB en particulieren.

Wij bieden financieel, administratieve diensten voor ZZP’ers, het MKB en particulieren aan. Vanwege alle online mogelijkheden die er tegenwoordig zijn kunnen wij in principe iedereen bedienen.

Wij bieden een compleet pakket aan financieel, administratieve diensten met een hoge kwaliteit tegen scherpe tarieven aan. Of je nu graag persoonlijk contact met ons wilt hebben of juist alles zoveel mogelijk digitaal (op afstand) wilt afhandelen. Bij ons kan het allebei. Wij zijn continu op zoek naar mogelijkheden om alles voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken.

Ja, uiteraard is het mogelijk om eerst kennis te maken. Neem contact met ons op voor het maken van een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Ja, ons bezoekadres is:

Kruidenstraat 21
6515 HP  NIJMEGEN

Te bezoeken uitsluitend op afspraak.

Ja, je kunt ons op afspraak bezoeken. Wij komen ook graag bij je langs.

Ja, indien gewenst dan komen wij ook bij de klant op bezoek. Hiervoor wordt het reguliere uurtarief berekend. Daarnaast wordt buiten Nijmegen € 0,50 (excl. BTW) per kilometer in rekening gebracht.

DIENSTEN

Ja, wij hebben jarenlange ervaring op het gebied van Finance & Control en dus ook met het voeren van een boekhouding. Wij kunnen de boekhouding volledig van je overnemen en voor je verzorgen.

Ja, als je zelf de boekhouding doet, maar wilt dat deze wordt gecontroleerd dan doen wij dit graag voor je. De ervaring leert echter dat het meestal handiger is om de boekhouding volledig uit te besteden, omdat het controleren en het uitzoeken en herstellen van fouten veel tijd kan kosten en daardoor duurder kan uitvallen.

Je kunt de boekhouding op alle mogelijke manieren aanleveren, tenzij je een abonnement hebt afgesloten (zie SMART-abonnementen).

Als je per uur achteraf betaalt dan raden wij je aan om de boekhouding op dezelfde wijze als bij een SMART-abonnement aan te leveren. Dit verkort de verwerkingstijd en levert een lagere rekening op, maar wij realiseren ons dat niet iedereen daar tijd voor of zin in heeft.

Dit verschilt per persoon, maar wij hebben in de downloads een gratis checklist aangifte IB opgenomen, waarin de meestvoorkomende documenten per situatie zijn benoemd.

Bestel voor jullie gezamenlijk één aangifte inkomstenbelasting en één optimalisatie (beide naar gelang jullie situatie (bijvoorbeeld particulier of ondernemer)).

SMART-ABONNEMENTEN

Heb je moeite met kiezen en wil je worden voorzien van advies? Wij helpen je uiteraard graag! Neem contact op via de chatfunctie of bezoek onze contactpagina en neem op een andere manier contact op. Samen selecteren we dan het best passende abonnement.

Bij aanvang van een SMART-abonnement geldt een proeftijd tot één maand na afloop van de eerstvolgende BTW-aangifteperiode. Tijdens de proeftijd kunnen beide partijen, zonder opgaaf van reden, de overeenkomst eenzijdig opzeggen. Een SMART-abonnement wordt, behoudens een voortijdige beëindiging gedurende de proeftijd, voor de duur van minimaal één jaar afgesloten en kan daarna maandelijks voor het einde van de maand schriftelijk (per e-mail) worden opgezegd. Hierbij geldt een opzegtermijn van één maand.

Ja, als het door jou gewenste abonnement er niet tussen staat neem dan contact met ons op. Wij zullen een inventarisatie maken van je wensen en op basis daarvan een passend voorstel doen.

Alle documenten dienen te worden geupload in het boekhoudsysteem. Dit is heel eenvoudig en kan worden gedaan door met behulp van een app een foto van de documenten te maken of de documenten te e-mailen naar een speciaal beschikbaar gesteld e-mailadres. De rest gaat automatisch en wordt door ons gecontroleerd en eventueel gecorrigeerd, zodat alles voldoet aan de geldende wet- en regelgeving.

VOORWAARDEN

Ja, je kunt bij ons per uur betalen. In dat geval ontvang je, afhankelijk van wat er vooraf is afgesproken, achteraf een gespecificeerde factuur.

Ja, je kunt bij ons ook achteraf betalen. In dat geval moet je eerst contact opnemen en ontvang je, afhankelijk van wat er vooraf is afgesproken, achteraf of tussentijds een gespecificeerde factuur. Dit geldt echter niet voor abonnementen.

Dit is het uurtarief vóór aftrek van eventuele kortingen en exclusief BTW. 

Onze reguliere uurtarieven per 1 januari 2018 bedragen:

  • € 56,50,- voor administratieve werkzaamheden;
  • € 56,50,- voor fiscale werkzaamheden;
  • € 90,- voor werkzaamheden op het gebied van planning & control.

Geen probleem. Neem contact met ons op. Wij zullen dan samen met jou zoeken naar een goede oplossing. Komen we er toch niet helemaal uit en heb je het binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na aankoop bij ons gemeld dan storten wij het door jou betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na melding, terug.

STEL EEN VRAAG